Uw kassamedewerker gebruikt in feite meerdere functies binnen de webshop, maar ervaart op zijn tablet of telefoon een professioneel en gebruiksvriendelijk kassasysteem.
Verschillende vestigingen
Indien u over meerdere vestigingen beschikt met diverse verkoopmedewerkers, kan men selecteren op het specifieke filiaal en vervolgens inloggen met het persoonlijke account van de medewerker. Hierdoor kunt u altijd overzien welke producten via de webshop of het kassasysteem zijn verkocht, evenals in welke vestiging en door welke medewerker. Al deze informatie is beschikbaar in dezelfde Magento-beheeromgeving.
Synchronisatie van offline en online verkoop
Wanneer een product niet meer voorradig is, zal dit ook zo weergegeven worden in de kassasoftware voor de medewerker. Als een medewerker het laatste artikel verkoopt in de fysieke winkel, zal de webshop dit artikel als ‘uitverkocht’ aangeven. Dit voorkomt ongemak en extra stappen, aangezien klanten direct geïnformeerd worden over de beschikbaarheid van een product.
In de Magento 2 kassasoftware zijn er drie verschillende klantcategorieën.
Gasten: Als het niet nodig is om een klant te registreren, kunt u de aankoop als gast verwerken. Hierbij worden de contactinformatie van de klant niet bewaard.
Directe registratie: Als u een bezoeker zich wilt registreren in de Magento 2 kassasoftware voor toekomstige bezoeken, kunt u meteen een account voor hem/haar aanmaken zonder de huidige interface te verlaten. Er is geen noodzaak om terug te gaan naar de Magento omgeving voor registratie.
Bestaande klanten: Als een bezoeker of klant al een account heeft dan kunt u dit account eenvoudig opzoeken in de klantendatabase. Zo heeft u meteen alle benodigde gegevens bij de hand.